7. sep. 2015

Sommerfuglen fløj fra bælte til taske

Der kommer mange glædelige beskeder på facebook. Når man bruger dette herlige medie, som mine veninder og jeg gør, er der ofte lejlighed til at glæde sig på andres vegne.

Det er dog sjældent, at de er hélt så glædelige som denne: jeg skal være yndlings-reserve-mormor.

Det var min venindes datter, som jeg har fulgt, lige fra før hun blev født, og hendes kæreste der overraskede med pludselig at lægge et scanningsbillede op, hvor de fortalte, at de skulle være forældre til fotomodellen på billedet.

Sådan en bedrift (at blive gravid) skal da præmieres, og min første tanke gik til et bælte, som jeg har fået af en meget betænksom flette- og dansebekendt.

Bæltet havde nemlig et fantastisk flot spænde med facon som en sommerfugl....og den kommende mor elsker sommerfugle.
Hvordan skulle selve tasken så se ud?

Tanken var, at en sommerfuglen skulle have blomster som baggrund, men på den anden side skulle baggrunden ikke være så urolig, at sommerfuglen forsvandt.

Jeg fandt nogle tebreve med kamilleblomster på. Samme firma laver en anden te, hvor farven er den samme, men hvor der er et stort, ensfarvet felt.

Så kunne jeg få kamilleblomster på næsten hele tasken og samtidig lave et felt, hvor sommerfuglen stod på en helt ensfarvet baggrund.

Taskemodellen har du set før; men da jeg ikke havde uendelig mængde af tebreve med kamilleblomster, blev jeg nødt til at tælle mig frem til størrelse og facon. Åbenbart var jeg ikke så heldig med tælleriet, for jeg manglede lige to tebreve, da jeg var (næsten) færdig med at flette.

En efterlysning gav dog flere gode oplevelser og heldigvis også de manglende tebreve.

Farven på ender og hanke valgte jeg - i kontrast til bundfarven - efter farven på sommerfuglen. Denne gang syede jeg hankene inden i tasken. På denne måde bevarede jeg 'blomstermarken' uden forstyrrende felter syet udenpå.


Den aften tasken / præmien skulle overrækkes, blev MIN præmie at få lov at mærke aftnens første kæmpespark fra den gravide mave - endda så kæmpe, at man kunne se min hånd bevæge sig på den anden side af bordet.

Gad vist om det var godt eller skidt ;o)



Lignende taske kan bestilles.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar