13. sep. 2015

Lækre chokolader

Nu er det efterhånden en del gange, jeg har været teamleder for CphVolts' frivillige på Chokoladefestivalen. Det har altid været hyggelige søndage, og hvis der er bud efter mig igen til næste år, stiller jeg selvfølgelig gladeligt op igen.

Sidste år kom jeg i sidste øjeblik i tanke om, at jeg gerne ville have øreringe med chokolade. Øreringene blev også derefter, og det var svært for folk at se, at det var chokolade, for jeg havde alt for lidt tid til at finde et par gode billeder, jeg kunne bruge til at flette af.

I år kom jeg i tanke om det i noget bedre tid, så jeg kunne nå at gøre noget mere ud af projektet.

Jeg besluttede også at bruge en anden teknik - i år skulle øreringene formes af cernit / fimo-ler.

Fyldt chokolade er heldigvis ret let at illustrere i dette materiale - farven er faktisk vigtigst.

Jeg startede med to kugler i mørkebrun, som jeg trykkede flade på den ene side.

Derefter trillede jeg et par laaaaaange og meget tynde pølser i en lysere brun (blandet grundigt af den mørke + lidt hvid).

Pølsen blev så draperet hen over den mørke del og trykket let fast.

Til sidst - lige inden bagning - stak jeg en perlestav med øje i 'chokoladen' så jeg efterfølgende kunne komme til at montere den på en ørekrog.


Dét var meget bedre, og jeg fik en del kommentarer til de lækre chokolader, jeg havde på.

De var lige til at spise ;o)


Tilsvarende øreringe er til salg

2 kommentarer:

  1. Skøn ide - og de ligner virkelig godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tuusind tak, Karina :o) ....og rigtigt dejligt at høre :o)

      Slet