5. jun. 2014

Have på altanen

Umiddelbart skulle man ikke tro, at nomineringens tredje dogmebillede har noget med flet at gøre; men det har det ikke desto mindre.
Denne dejligt række asparges har jeg nemlig fået af en sød fletteveninde, som efter sigende har masser af asparges i haven.

Sådan en veninde er dejlig at have.....med et ualmindeligt gavmildt og betænksomt sind OG have.

Nu er hun 'skyld' i, at vi skal spise dejlige, friske, letstegte asparges til aftensmad.

Jeg har ikke have, men (helt selvvalgt) kun altan.

Der kan nu dyrkes meget spiseligt på sådan en altan, og jeg forventer mig rigtigt meget af alle de ærter, jeg har sået i år.
Radiserne spirer også flittigt og forhåbentlig bliver pottertrappen fyldt med krydderurter.
Indtil videre eksperimenterer jeg bare løs, men efterhånden lærer jeg forhåbentlig noget om, hvad der kan betale sig at dyrke i sådan en lille, bitte byhave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar