2. dec. 2013

Juletræer ?

Når man eksperimenterer er det ikke altid, det går, som man forventer.

Indimellem går det bedre, end man troede - andre gange bliver det værre - og andre gange igen bliver det bare anderledes.

I dette tilfælde ligger jeg lige nu et sted mellem de to sidste.

Jeg havde en idé om, at jeg ville flette juletræer, og at man kunne gøre det på samme måde, som man fletter viftetasker.

Jeg er ikke helt sikker længere - og dog...

Det første træ, jeg flettede blev meget slankt. Så slankt at jeg var meget tæt på at stoppe, før jeg var nået ret langt. Træet blev flettet med ringe, hvor lapperne blev 0,5 cm længere og 0,25 cm bredere for hver ring.

Det andet træ prøvede jeg så at flette med lapper, der blev 1 cm længere og 0,5 cm bredere for hver ring. Det blev en smule bedre, men stadig et meget slankt træ.

Lige nu ved jeg ikke helt, om det er et mislykket eksperiment, eller om træerne faktisk kan være ret flotte, når der er mange af dem. Jeg hælder faktisk mere og mere til det sidste. Især hvis jeg fletter dem i forskellige størrelser.

....og måske også fletter et enkelt eller to i en lidt mindre slank version, hvor jeg tænker på at bruge en anden teknik.

Derfor prøvede jeg at tage billedet foran et spejl, at jeg fik fornemmelsen af træer i lidt større flok.
Jeg ved ikke helt, hvad jeg har besluttet mig for endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar