20. nov. 2013

Aktivt bibliotek

Frederikssunds biblioteker er vist meget spændende steder at komme. Så vidt jeg kan bedømme er der rigtigt meget aktivitet ud over bogudlånet, og de bruger meget energi på alle mulige former for aktiviteter.

Der er to grunde til, at jeg pludselig er begyndt at interessere mig for, hvad der sker på Frederikssund Bibliotek.

Den ene er, at jeg har fået en henvendelse fra bibliotekerne, om jeg har lyst til at komme og lære børn og voksne brugere at flette. Selvfølgelig har jeg det, for jeg elsker min flette-hobby og elsker måske endnu mere at lære andre mennesker at flette.

Så nu ser det ud som om, at vi skal flette i Jægerspris den 22. februar - det bliver hyggeligt!

Den første grund har så afledt den anden, for jeg vidste egentlig godt, at flette- og blog-kollega Helene fra genbrugblirguld skulle arbejde med papirgenbrug deroppe i efterårsferien, men havde nok fortrængt det.

Heldigvis blev jeg mindet om det, mens jeg mailede med dem selv, og fik oven i købet et par billeder, så jeg kan vise lidt her på bloggen.


Prøv at se en koncentration, som en af deltagerne på Helenes kursus udviser.


Det er præcis sådan en entusiasme, der er med til at gøre det så sjovt at undervise i candy wrap flet - og få så mange som muligt "smittet" med vores dejlige hobby.





...og her er så lidt af det, som Helene ellers lavede med børn og voksne. Er det ikke fint genbrug?


2 kommentarer:

  1. Fine billeder - husker de blev taget, men har ikke set dem før nu :-) Der var rigtig, rigtig mange som sad lige så koncentreret. Alt fra børn til forældre og bedsteforældre. Det var super hyggeligt - og et fantastisk initiativ fra Bibliotekets side. Mit indtryk er præcis det samme som dit, bibliotekerne i Frederikssund Kommune er langt mere end bare bøger, der sker virkelig meget spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre, at du har det samme indtryk af bibliotekernes aktiviteter. Nu glæder jeg mig endnu mere til at tage op og besøge dem :o)

      Slet