17. aug. 2013

Amerikansk hemmelighed

Uha, hvor jeg måtte gemme længe på denne hemmelighed....min amerikanertaske med plads til dansesko og en flaske vand.

Jeg vidste jo godt på forhånd, at det ville blive et megastort arbejde at flette denne taske i små lapper, så jeg var startet i rigtig, rigtig god tid.....for jeg vidste også, at det ville blive et lille mesterværk for mig, så derfor skulle den have sin premiere ved en speciel lejlighed.

....og årets afdansningsbal i JES Linedance er altid en speciel lejlighed, selvom vi efterhånden har prøvet det nogle gange.

De forskellige line dance-klubber, jeg har danset i, har alle haft en slags afslutning; men der er ingen som afdansningsballet. Jeg har altid syntes, at det var en fantastisk idé, at Jette (som er indehaver af JES Linedance) har overført det traditionelle afdansningsbal til sin line dance-danseskole, for der er noget særligt ved, at vi afslutter sæsonen med, at alle hold viser, hvad de har arbejdet med siden sidste år.

Selv generalprøven til afdansningsballet er noget helt særligt. Vi bruger en  hel søndag  på at få testet om showet "holder" på det store dansegulv og få detaljer på plads, og vi ved på forhånd, at DEN søndag altid er den første solskins-sommerdag, selvom det endnu er forår ;o)

Men afdansningsballet var selvfølgelig den perfekte lejlighed til at vise amerikanertasken frem første gang, og hvor var det altså svært at lade være med at røbe hemmeligheden før tiden, for jeg var selvfølgelig pavestolt.
Tasken blev heldigvis behørigt beundret af veninderne, og da flere også fletter, blev den nye (shopper)facon med integreret hank også bemærket.

Jeg er stadig glad for tasken, og den kommer med rundt til mange line dance-lejligheder - det er en dejlig taske!


Tasken kan bestilles
Der findes detaljeret opskrift på tasken inkl. printark. Pris 15 kr.
Bestil på mail.

2 kommentarer:

  1. Flot taske, har du bare foldet takkerne ind ved hanken og for oven?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Kerstin :o)

      Ja, takkerne er foldet ind og syet sammen, så hanken kunne få noget ekstra styrke.

      Bedste hilsner fra Susanne

      Slet