12. maj 2016

Campinghabitter i en anden form

Jeg har lige været inviteret til navngivningsfest, hvilket gjorde mig glad og stolt.

Da jeg så oven i købet blev spurgt, om jeg ville være toastmaster, var jeg ikke til at skyde igennem.

Forældrene havde heldigvis sendt en ønskessedel med invitationen, og den var flot varieret med både dyre og billige, sjove og praktiske ting, men der var ikke rigtigt noget, jeg havde lyst til at købe.

Nå ja, så måtte det jo blive noget hjemmelavet.

Jeg havde lyst til at sy en yndig lille kjole; men da jeg fandt mønstret til den sødeste lille sommerbuksedragt (eller vinter med strømpebukser og langærmet t-shirt), så var det dén, jeg blev nødt til at sy.

...og når man nu skal sy selv, så blev jeg også nødt til at sy mig en skjorte i det samme stof, så vi - meget campinghabit-agtigt - kan matche hinanden, når vi skal være sammen. Det glæder jeg mig meget til.

Mens jeg syede, var jeg faktisk på udkig efter en rangle i forskellige økologiske butikker; men jeg kunne ikke finde noget, som jeg syntes var helt godt.

I sidste øjeblik fandt jeg på, at jeg kunne sy en rangle selv.

Jeg har tidligere syet en masse, masse, masse legetøjsbolde i femkanter af alle mine stofrester, så femkanterne blev udgangspunktet. Selvfølgelig af resterne fra skjorte og buksedragt.

Der skulle så en lille bjælde i, så der var både lyd og den dejlige tekstur, som en udstoppet stofbold giver, og som er interessant for en baby, der lige har lært at flytte ting fra hånd til hånd.

Selvom der er lyd i, så er stofbolden dog ikke helt så rangleagtig, så jeg måtte kigge i gemmerne og fandt en stor, ubehandlet træ-gardinring, og på dem måde blev min bold både mere rangleagtig OG mere interessant for en baby med de forskellige strukturer, der nu blev mulighed for at udforske.

Når det handler om babylegetøj, skal sikkerhed være i højsædet, så derfor blev bolden stoppet med et stykke af en tennissok, der engang har mistet sin makker til sokketrolden, der bor i min vaskemaskine.
I den sætning er ordene 'et stykke' det vigtigste, for selvom jeg har syet grundigt, så kunne baby måske få revet bolden i stykker, og så er garnrester ikke særligt sikkert.


....at jeg så ikke kunne finde mine bjælder, så ranglen kunne komme til at give lyd, er en helt anden historie.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar