4. apr. 2016

Naturens gaver

Årets første af skovens krydderurter er på vej frem. Ja, faktisk er der grønt i skovbunden, så langt øjet rækker.


når man går tur i skoven i sådan et grønt paradis på denne årstid, er der en liflig duft af - ja de fleste ville nok sige hvidløg, men det er ramsløg.

Ramsløg er helt klart min yndlingskrydderurt, og det er trods alt ikke kun fordi, man kan sanke helt gratis, og uden at skade, i skoven.

Der er rigeligt til alle, når man nøjes med at plukke til sig selv, der hvor man må.

Ramsløg smager også pragtfuldt, men det er rigtigt svært at konservere.

Det dur hverken at tørre eller fryse.

Pesto er en god måde; men der er jo grænser for, hvor meget pesto man kan spise.

Derfor har jeg lavet en ordentlig r..fuld frikadeller med riiiigeligt af de skønne ramsløg.

Når man skal lave rigtigt mange frikadeller tager det meget lang tid, hvis man skal stege dem på panden.

Derfor besluttede jeg mig for at prøve noget nyt.

Jeg ville prøve at stege alle frikadellerne i ovnen.

Ud af 2 kg kalv og flæsk blev der til hele to plader frikadeller.


Det er godt nok mange frikadeller - et helt bjerg faktisk.


Jeg tror, at det blev til lige omkring 75 frikadeller.

Der er til mange dejlige (og nemme) måltider fra fryseren i den kommende tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar