13. mar. 2016

Lad det gro!

I rigtigt mange år har jeg deltaget i Frederiksberg-dagene, og indtil nu har det altid været som danser.

Det har altid været rigtigt sjovt. Mange har kigget på, filmet og fotograferet, nogle har endda danset lidt med selv på vore workshops. Der er blevet klappet af os, smilet til os og sikkert også grinet af de tossede damer med cowboyhatte og -støvler. Det sidste er vi ligeglade med, bare vi selv og andre morer sig. ...og det gør vi!

I år kommer jeg nok også til at være med i festlighederne på en anden måde, for Diakonissestiftelsens GivRum skal have en stand med overskriften: Lad det gro!

Vi skal finde på noget, der handler om genbrug, om at gro og gerne om noget med natur.

Der er allerede rigtigt mange sjove ting til standen, og nu har jeg også fundet på noget, som jeg håber kan bruges.

I løbet af vinteren har jeg nemlig samlet rigtigt mange frø fra fx peberfrugter og græskar.

Normalt smider vi jo frøene ud, når vi renser grøntsager i køkkenet, men jeg synes, det kunne være sjovt at prøve at så dem til altankasserne.

Jeg har fået samlet mange, mange flere frø, end jeg kan bruge selv, så det kunne være dejligt at dele alle frøene med andre.

Idéen slår mindst to fluer med et smæk på den måde: dele mine frø og støtte et godt formål.

Måske er der nogen, der får nogle rigtigt fine planter til at spire i løbet af sommeren, og selv kan gro lidt af deres egen mad.

Hvis vi er rigtigt heldige, er der oven i købet nogle børn med, der kan lære, at peberfrugterne ikke gror nede i supermarkedet :o)

Frøene skal selvfølgelig ikke bare sælges i løs vægt eller i en lille kedelig købe-pose.

Næ, nej. Frøene skal sælges i nogle små, håndlavede poser, der er foldet af en side fra en gammel bog - mere genbrug.


Måske kan de endda bruges som en lille værtindegave. Det kan være, jeg skulle finde et lille stykke bånd at binde posen sammen med, så det bliver lidt mere gaveagtigt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar