22. nov. 2015

Hotdog på diæt....??

I den seneste tid har jeg været i gang med et mindre, men dog meget mærkbart vægttab. Det er indtil videre blevet til lidt mere end 10 kg.

Det har været hårdt, men jeg er alligevel ved at vænne mig til at spise færre kalorier, end jeg plejer.

Min metode har været at tælle kalorier ved hjælp af en app, som jeg har kunnet downloade til både min telefon og iPad.

For at holde mig på et lavt antal kalorier hver dag, har jeg bl.a. holdt mig nogenlunde fra de hurtige kulhydrater: hvidt brød, pasta, ris og kartofler.

En gang imellem skal man have lov at synde lidt, hvis sådan en omgang kalorietælleri skal være til at holde ud.

Til gengælde kan man finde masser af hjemmesider og blogs, hvor man kan få hjælp, så synden ikke blive så 'alvorlig'.

Da vi en aften fandt på, at vi ville have hotdogs - bare for sjov - ville jeg finde et brød uden for mange kulhydrater i. Det var ikke så svært, og her på bloggen KitchenbyK fandt jeg hurtigt en opskrift på noget brød (eightie), jeg kunne lave om i faconen til pølsebrød.

Jeg syntes ikke, at mine eighties blev lige så luftige som K's ser ud til at være; men det kommer nok, hvis jeg øver mig lidt mere.


De blev dog helt fine til vore hotdogs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar