24. okt. 2015

Yndlingskvarteret

I dag har jeg haft den dejligste cykeltur ind til byen, som bød på flere dejlige overraskelser. Jeg skulle bare lige et smut for at købe en lynlås i den perfekte farve til min næste taske.

Først og fremmest blev det et herligt solskinsvejr, mens jeg cyklede, og jeg fik overhovedet ikke brug for de handsker, jeg havde puttet i lommen, selvom vi nu er i den sidste halvdel af oktober.


Den næste gode overraskelse hørte jeg, før jeg så den. Jeg hørte piccolofløjter, og så kunne jeg godt regne ud, at garden var på vej for fuld musik. (Beklager - ingen billeder. Det gik simpelthen for hurtigt)

Det er så hyggeligt. Det er jeg åbenbart ikke den eneste, der synes for på trods af, at vi er langt uden for den egentlige turistsæson, havde politiet mere end travlt med at holde banen fri.

Desværre fik jeg kun lynlåsen i den næsten perfekte farve; men det må jeg jo se, om jeg kan gøre noget ved.

Til gengæld faldt jeg i snak med ekspedienten, og hun spottede den færdigflettede taske med den specielle bund, og så fik vi en god snak om håndarbejde og genbrug i almindelighed og fletteri i særdeleshed.

Når jeg nu var i byen, måtte jeg lige en tur forbi min yndlingsskobutik, som desværre gav turens største skuffelse: ingen rødsålede sneakers i min størrelse ;-(

Kvarteret - lige på indersiden af Kgs. Nytorv - er fra gammel tid et af mine yndlingskvarterer, så jeg cyklede en lille omvej, inden jeg for alvor vendte næsen hjemad, og straks dukkede et par ekstra overraskelser op.

Hvem skulle have troet, at jeg i dén ende af byen skulle støde på Montmatre (jeg vidste ikke, at det faktisk var den oprindelige adresse) og The Dubliner.

Byen forandrer sig, men det er jo netop en af de ting, jeg så godt kan lide ved byen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar