29. okt. 2015

Græskar i papir

Når det er efterår er det herligt at falde over nogle ark orange papir, som ingen andre vil bruge til noget.

Så skal der klippes græskar.

Efter et par forsøg med en skabelon, kom mine til at så sådan ud.


Jeg klippede mine græskar med en (lidt for) stor saks. Det går fint; men det går faktisk hurtigere og bliver pænere, hvis man skærer ansigtshullerne med en skalpel.

På den anden side, kan den store saks have været medvirkende til, at græskarrene blev forskellige, for noget af det gode ved at klippe græskar er, at man ikke behøver at være super-nøjagtig.

Godt nok er det netop gentagelsen, der gør hjernen glad, når der er pyntet op med mange, men på den anden side, er det unøjagtighederne, der giver græskarrene personlighed og liv.

Jeg gjorde faktisk en dyd ud af, at de blev lidt forskellige. Prøv fx at forskyde ansigts-skabelonen lidt til den ene side og / eller tip den en smule. Så ser det pludselig ud som om, man ser græskarret lidt fra en anden vinkel end lige forfra.

Den størrelse, jeg klippede græskar i (ca. 10 cm), kan måske være lidt for lille til nogle børn, men så kan I jo bare lave dem større, hvis ungerne skal være med til at klippe græskar.

Her få du lige et billede af min skabelon helt forfra, så kan du printe billedet ud, klistre den på karton eller pap og selv se at komme i gang med at klippe græskar.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar