26. aug. 2015

Mojito-cocktail

Der er en enkelt gelé-cocktail mere, jeg gerne vil beskrive.

Det er igen en fantasi-cocktail men med stor inspiration fra virkeligheden.

Den cocktailelskende fødselar ses jævnligt med en mojito, og det skulle da heller ikke mangle, selvom glassene ikke umiddelbart passede til denne dejlige drink.

Det krævede klar gelé og mynteblade.

Da geléen var hældt op i glasset og sat i køleskabet skulle der holdes godt øje, for bladene ville helst flyde ovenpå i den flydende gelé, og jeg ville have bladene fordelt jævnt rundt i glasset.

Derfor måtte jeg - meget CO2-uvenligt - åbne køleskabet hvert tiende minut, så jeg kunne ramme præcis det tidspunkt, hvor geléen var stivnet nok til at bladene blev, hvor de skulle; men stadig flydende nok til at sætte sig pænt.

Med bladene på plads, kunne jeg nu gøre 'baren' færdig.
Jeg printede billeder af spiritusflasker (på bagsiden af brugt papir naturligvis) , klippede flaskerne ud og limede dem på min kasse (fundet i papcontaineren), og så skrev jeg en lille hilsen og vore navne på kassen.

....og så var der kun tilbage at transportere cocktails og bar til fødselsdagsfesten og glæde sig til, hvad fødselaren sagde til sit 'kort'.




Læs om drinkspinde sølvcocktailpinde her og fjercocktailpinde her. Læs om hjertecocktail her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar