19. maj 2015

En tilføjelse

Der var en gang en radioavis, hvor oplæseren Ole Aaby, lavede en ret så morsom fejl.

Han fortalte lytterne, at der havde været familieforøgelse i det britiske kongehus, Mark Philips og Prinsesse Anne havde fået en datter. Lidt senere viste det sig dog, at der var "En tilføjelse". Det var altså en søn, de havde fået :o)

Jeg holder meget af den gamle historie, og nu har jeg også selv en tilføjelse.

I mit tilfælde er tilføjelsen dog blot et vedhæng på en taske.

Du så SamsøFestival-tasken her sidst.

Hanken har jeg selv flettet på en maru dai, og på den måde har jeg fået mulighed for at matche båndets farver helt perfekt til tasken.

Jeg har ikke flettet med denne teknik længe nok til at være helt skarp til at beregne, hvor meget garn, der skal bruges, så jeg fik flettet båndet en lille smule for langt.

Det var godt nok, for hellere for langt end for kort; men sådan en lille rest skal selvfølgelig bruges til noget fornuftigt.

Derfor lavede jeg et lille vedhæng til taskens lynlås.

Ikke fordi tasken havde brug for en håndledsrem - den har jo den lange skulderrem; men fordi det er lettere at få fat i lynlåsen, når der er et godt vedhæng.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar