28. maj 2015

Clipsehank

Du skal høre lidt om detaljerne på min ærtetaske, for måske kan du bruge af det til dine egne kreationer.

Det første er hanken.

Hanken er lavet af dåseclips.

Tidligere har jeg hæklet dåseclipsene sammen til hanke.

Det var egentlig også meningen, at jeg ville hækle hanken til ærtetasken, for jeg ville gerne have hanken grøn som tasken.

Jeg havde udset mig en mængde grønne dåseclips. De skulle selvfølgelig bruges til den grønne taske - når de nu var der; men da jeg skulle i gang med at hækle, syntes jeg alligevel det var synd, for hæklemaskerne dækker over en del af clipsene.

Så tankerne begyndte at kredse om en teknik med at sætte clipsene sammen til kæde, som jeg har set andre gøre det.

Jeg har været tilbageholden med at prøve denne teknik, for jeg har ikke rigtigt kunnet tro på, at det kunne holde; men nu skulle det være.

Oprindeligt er det meningen, at man skærer clipsene over nederst på midten, så man kan sætte dem sammen som kæde; men for at få noget holdbarhed, skar jeg alle clipsene over på skrå i højre side.

Når man så bruger 4 clips til hvert led (to grønne led yderst, og to almindelige aluminiumsfarvede led i midten for at spare lidt på de grønne) og vender de to af dem om, så de pæne sider kommer udad, kommer det skrå klip til at sidde i modsat side på de to af clipsene.

Det skal nok holde.




Tasken er til salg



Ingen kommentarer:

Send en kommentar