12. dec. 2014

Hjertefest

Julen er hjerternes fest, så hvis ikke man skulle flette hjerter i december, så ved jeg da ikke lige....?

Min næste julepynt er derfor et hjerte; men man kan bestemt ikke kalde det et traditionelt, flettet julehjerte, som vi kender dem.

Personligt synes jeg ikke, at al julepynt behøver at være helt traditionel - ellers havde jeg nok heller ikke fundet på det nye hjerte her.

Udgangspunktet er faktisk min taske med hjerteformet bund.

Jeg forestillede mig, at man kunne bruge hjertefaconen til noget 'jule-noget'.

I forløbet har jeg gjort mig flere tanker om, hvordan man kunne bruge denne bund til noget, hvor man bare har det flade hjerte.

Man kunne bruge hele bunden
....eller man kunne bruge bunden uden de lange led, så der er hul i midten.
....eller man kunne flette lige kanter. 

Det kan man faktisk på begge disse to udgaver af hjertet.

....eller - som jeg endte med - kunne man flette lige kanter både på inder- og yderside af bunden med huller i.
Hjertet bliver skarpt i kanterne; men hjertefaconen er umiskendelig.

I en grankrans på døren bliver de da også meget julede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar