6. dec. 2014

Fra fad til skål

Før jeg flettede skålen med kobberfelter til min kollega, har jeg flere gange flettet både skåle og fade.

En enkelt gang har jeg også været stoppet op 'midt i' en skål (altså inden jeg satte en kant på), så jeg kunne se, hvordan den ville gøre sig som fad i stedet.
Du kan se den færdige skål her.

Det er dog første gang, jeg fletter en skål med lige kant. Det skulle selvfølgelig også prøves.

Inden jeg var færdig, overvejede jeg, om det skulle ende med at blive et fad eller en skål. Dog - for eksperimentets skyld - endte jeg med at beslutte mig for en skål.

Så kunne jeg nemlig se begge dele.

.....og tage billeder fra nogenlunde samme vinkel, så du også kan se begge dele og ikke mindst se forskellen.

Her ser du fadet, hvor jeg lige er blevet færdig med at sy alle delene sammen.
Som du kan se, er fadet forholdsvist fladt, og derfor kalder jeg det netop et fad.

Derefter syede jeg to gange rundt i kanten, så jeg kunne komme til at stramme den mere sammen og derved tvinge siderene højere og faconen til at blive mere skål-agtig.
Begge dele er faktisk kønt - til hver sin ting.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar