7. jun. 2014

Skandinavisk flettetræf

Det første af mine 5 hverdagsbilleder handlede om at rejse for at møde andre flettere, og det gør det sidste af billederne i nomineringen også.

Tidligere på ugen var jeg en tur i Odense for at hygge mig med sønderjyske og fynske flettere, og om en uges tid, tager jeg en tur til Moss (lige syd for Oslo) for at møde norske flettere.
Vi flettere er vel internationale ;o)

Egentlig slår jeg to fluer med et smæk, for min mand starter sin egen tre-ugers tur til Nordkap, og så følger jeg ham lidt på vej - OG så har jeg fået en aftale med en norsk fletter om at besøge hende og andre ligesindede, når han er draget videre efter den første overnatning.

Det glæder jeg mig meget til, og jeg er spændt på, hvor mange vi bliver.

I Moss er de så heldige, at de har Husflidens Hus, og der har min norske kontakt er booket rum til os.
Jeg er endnu ikke helt klar over, om det er almindeligt i Norge, at man har den slags 'organisations-huse' i hver en by, hvor man samler kreative og flittige hænder; men hvor ville det da være dejligt, hvis der var tradition for den slags herhjemme.

Tænk - et netværk og kæmpe kilde til inspiration og samarbejde, sådan et sted kunne være.

5 kommentarer:

  1. Den slags findes da ogå hertillands. Der er masser af små, hyggelige husflidsforeninger spredt over det ganske land, hvor man mødes over en kop kaffe, viser frem, lærer og diskuterer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det virkelig? Tak for info :o) Det er dejligt at vide.

      Har du evt. tip til, hvordan jeg starter søgning, for jeg har ikke kunnet finde noget godt via google?

      Slet
  2. Prøv på FB, der er mange af husflidsforeningerne, der har en gruppe også. Krak er også godt: http://www.krak.dk/husflidsforening/s%C3%B8g.cs Det ville dog gøre det lidt nemmere, hvis jeg vidste hvor i landet, du boede ;)

    SvarSlet
  3. Det nemmeste ville selvfølgelig være hvis dansk husflids hjemmeside virkede (www.husflid.dk) men de er vist gået konkurs :/

    SvarSlet
    Svar
    1. hehe, ja det ville nok gøre alting lettere, hvis den hjemmeside virkede. Jeg kan heller ikke få den til at du.

      Desværre kan jeg heller ikke finde noget om dansk husflid hverken på google eller facebook - jo, en enkelt og oven i købet i København....men.....nej, det var desværre en forretning ;o(

      Slet