9. feb. 2014

Farvestrålende emballage

Når man fletter meget af genbrugsmateriale, får man en anden måde at kigge på fødevareemballage på.

Måske begynder man at gå efter bestemte kaffe-, slik, eller frostvareposer, når man handler. Jeg har lagt mærke til, at jeg nok ikke er den eneste fletter, der har det sådan :o)

Nogle gange lægger jeg jo også mærke til emballage, som jeg ikke skal købe - men måske får lyst til det, fordi emballagen er så flot. ....på grund af fletteriet vel at mærke ;o)

Efterhånden er jeg begyndt at ane en tendens.... at det er al møg-maden, der har den flotteste emballage. Dette er en kraftig generalisering og en lidt grov måde at udtrykke det på, men det er faktisk ikke helt løgn.

Jo mere usund maden er, jo flottere emballage.

Læg mærke til, hvor flot og farvestrålende fx slik, kager og chips er pakket ind - og hvor kedelig grøntsagsemballage er.

Nogle slikproducenter udnytter, at de fleste af os nok egentlig godt er klar over det - sådan ubevidst i hvert tilfælde - og pakker deres slik med 'naturlige' farvestoffer (og hvad de ellers finder på at reklamere med, for at deres slik skal virke mindre usundt) ind i gennemsigtige poser med kun en enkelt etikette på.

Det bliver ikke mig, de får som kunde. Hvis jeg skal købe/spise slik, SÅ vil jeg have den farvestrålende emballage med ;o)



Jeg håber ikke, at det samme gælder for dyrefoder.....for hold da op hvor er der fuld knald på farver og effekter!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar