12. jan. 2014

Matchende lynlås

Jeg arbejder stadig med den taske, som jeg brugte til at fotografere, samtidig med jeg skrev vejledningen til motivflet.

Den er flettet færdig og den er faktisk også syet sammen, så det næste er, at sy lynlås i; men inden den skal sys i, skal den jo lige vælges.

Farvefreak, som jeg jo er, har jeg været i flere forretninger for at finde den perfekte farve, som passer 100% til orkideen. Det er ikke lykkedes endnu.

Mens jeg har ledt, har jeg flere gange tænkt på, at jeg måske selv kunne indfarve lynlåsen, og lørdag aften tog jeg affære. Jeg fandt den grå lynlås frem, som passer til de grålige farver i orkideerne, og et par tush i pink og lilla farver.

Først tjekkede jeg de to farver ved at male en lille prik i hver af farverne på et sted, der ville blive usynligt, når lynlåsen er syet i.

Den pink var alt for meget pink
og den lilla var også lidt for lilla, så jeg prøvede at blande de to farver. DET virkede!

Så nu er hele lynlåsen malet med begge farver, så der både er en lille bitte smule af den grå og meget mere af de lyserød/lilla farver fra orkideerne meleret sammen.
Sådan nogle overstregningstush er egentlig ikke beregnet til at male på stof med, men i og med at lynlåsen ikke skal vaskes, håber jeg, at det kommer til at holde og ikke smitte for meget af.

....og det jeg har malet på lynlåsens plastictænder kommer sikkert til at gå af, når lynlåsen bliver åbnet og lukket - men det er jeg faktisk helt godt tilfreds med, for der må gerne være mere gråt

Hvis der bliver problemer, skal jeg nok skynde mig at skrive om det her, så I får del i erfaringerne, men det ser meget lovende ud :o)


Læs om den færdige taske.
Læs om motivflet, som lynlåsen skal passe til.
Læs om den færdige lynlås.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar