9. dec. 2013

Nu med nisser

Årets sidste juletræ er flettet.

Nu har jeg eksperimenteret tre gange med at flette næsten samme model.

Ved det første øgede jeg størrelsen på lapperne med 0,5 cm i længden pr. ring.

På nr. to øgede jeg lapstørrelsen med 1 cm i længden pr. ring. Det er den forøgelse, de fleste arbejder med, når de fletter tasker og andet med forskellige størrelse lapper.

Her på det tredje juletræ ville jeg prøve, om man mon kunne sy ringene sammen, når jeg øgede med 1,5 cm i længden for hver ring - for det ville selvfølgelig gøre bunden af juletræet lidt bredere i forhold til toppen.

Det kan man godt, men man skal godt nok gøre sig umage med at sy, og så bliver det ikke heeeelt 100% så tæt en syning, som jeg synes, den skal være.

Men her ser I resultatet af juletræseksperimenterne inkl. Annes fine facon og et par julenisser.
Træet længst til venstre er det tredje. Derefter kommer "Annes" kræmmerhus. De to sidste er træ nr. to og et.

Nu pynter træerne på toppen af reolerne sammen med nisserne.....og så må yderligere eksperimenter vente til næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar