10. sep. 2013

Nummeret større

I går fortalte jeg om den lille fikse, kvadratiske taske, jeg har flettet med "penalhus-metoden".

Den var som sagt lige i underkanten til mine behov, så jeg var nødt til at flette en lidt større taske, hvis jeg skulle få den brugt.

.....men den skulle selvfølgelig ikke være lilla, som den første. Det ville da blive alt for kedeligt.

Denne gang skulle tasken flettes i lapper med jeans-motiv, for jeg har altid manglet en taske, som passer til jeans.
Det er ret sjovt, hvad man lærer om billeder, og hvad vi går og tror om billeder, når man sådan skal udsøge bestemte motiver til en taske.

Der findes jo masser af billeder i aviser og blade med billeder af mennesker, og rigtigt mange af os går jo med jeans.

Det er dog sjældent, at billederne inkluderer så meget af folks bukser, at der kan blive en lille firkant på lidt mere end 1 x 1 cm, som er, hvad man behøver for at få jeansmotivet udad, når man fletter med lapper, der er 5 x 11 cm.

Så det var godt, jeg havde klippet lapper i et stykke tid, når jeg alligevel ledte efter andre farver til andre tasker, ellers var jeg da aldrig blevet færdig :o)

Tasken skulle som sagt være nummeret større end den lilla fra i går, så i stedet for at flette kvadratisk centrum, gjorde jeg det en enkelt tern bredere, så tasken også ville blive lidt bredere.
Sådan ser det centrum ud, og så er det jo bare at flette flade ringe rund om.


....og forøvrigt.....resultatet af mit journalist- og fotografbesøg i august har endelig udmøntet sig i en artikel i Frederiksbergbladet. Endda en hel side. Du kan se artiklen under Omtale.



2 kommentarer:

  1. Go´ artikel i avisen. Tillykke med det :)

    SvarSlet