20. sep. 2013

Citroner en masse

Min svigermor har et meget smukt stel med citroner, så den dag, hun fik sagt "hvad skal man gøre for at gøre sig fortjent til sådan én (ting af flet)", var sagen klar.

- og så dog.....men dét blev i hvert tilfælde helt klart den dag, hvor jeg fandt ud af, at jeg havde tebreve i denne smukke citrongule farve med disse flotte citronblade + nogle med de fineste, matchende citroner.


Selvfølgelig skal hun da have denne overraskelse, som passer til stellet.














Jeg er flere gange blevet spurgt om, hvordan man får så fine, skarpe kanter på fadet: Det gør man ved at flette med papir (som jo kan holde folden i modsætning til meget plastic) og bruge god tid på at folde igen og igen.

Da sættet var færdigt, kunne jeg lige nå at have det med på min første aftenskolekursus som varede en hel lørdag og blev holdt i et slags forretningslokale i den anden ende af svigermors hjemby. ......inden svigermor skulle have sin gave.

Alle mine fletteting blev lagt i lokalets store vinduer ud til gaden, for så kunne kursisterne kigge løs og lade sig inspirere, OG forbipasserende kunne se, hvilke spændende ting vi lavede og måske få lyst til at prøve selv en anden gang.

Det sjoveste var jo så, at pludselig stod min søde svigermor inde i lokalet for at hilse på.

Pyyyyyhhha - jeg fór bare hen og stod hélt oppe i ansigtet på hende, så hun ikke kunne kigge hen i det vindue, hvor tingene lå.

Jeg tror, jeg slap med skrækken. I hvert tilfælde så hun ud som om, hun blev meget overrasket, da hun fik sin gave :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar