15. aug. 2013

Kyllinger på Samsø

Min mormor har fødselsdag, så hun ofte rammer lige omkring påske, og så bor hun på pragtfulde Samsø.

Så da vi sidste år skulle på Øen i ferien var der jo frit slag gavemæssigt. Det behøvede ikke at være noget, der skulle sendes med posten.

Den første del af gaven havde jeg hurtigt bestemt, for jeg havde nogle landkort med Øen på. Oplagt til flet! Der var lige, så jeg kunne flette et fint lille kvadratisk fad til....noget.

Anden del af gaven skulle så være det noget, som skulle ligge i fadet og kom til at handle om påske.

Min mormor har en sød tand, så jeg fandt på at bage nogle søde påskekyllinger i kokosmarengs. Du får lige opskriften, for selvom der er længe til påske, så smager kyllingerne også godt, selvom de ikke er formet som kyllinger :o)
Du skal bruge:

3 æggehvider
150 g sukker
75 g kokos
Gul frugtfarve
Sukkerkugler
Tørrede abrikoser


Pisk hviderne stive. Pisk sukker i lidt ad gangen til massen er tyk og blank, vend kokos og gul farve i. Kom marengsmassen i en sprøjtepose og sæt en lille cirkel som hoved og en lidt større cirkel som krop, de skal lige røre hinanden. Sæt sukkerkugler på som øjne og flækkede abrikoser som næb og fødder. Bag kyllingerne nederst i 35 min ved 150°

Ingen kommentarer:

Send en kommentar