23. sep. 2016

Lampeskærm på toppen

Min lille lampe med hjemmelavet genbrugslampeskærm er for længst taget i brug.

Der har dog vist sig en lille mangel.

Når lampen står i vindueskarmen eller på et lavt bord, ser man tit lampen ovenfra, og det er ærligt talt ikke noget kønt syn.

Man kigger nemlig lige ned på indersiden af skærmen, hvor man ser det skrammede stativ, den hvide inderside og sammensyningen.
Der måtte top på skærmen.

Jeg fandt en kaffekop, der passede nogenlunde i størrelsen til toppen af lampeskærmen og tegnede en cirkel på en helt tyndt stykke bølgepap.

Når jeg så klippede lidt udenfor stregen, fik jeg det til at passe med, at papstykket lige præcis kunne ligge nede i skærmen.

Derefter skulle jeg så bare klippe et stykke stof mere ud af den gamle nederdel. Stykket skulle være ca. 3 cm større i diameter end papstykket (1,5 cm på hver side).  Til sidst skulle stoffets sømrum limes fast på undersiden af pappet. .....et lille stykke af gangen og holdes godt til, så stoffet kunne komme til at ligge pænt og stramt.




Nu er lampen også pæn at kigge på ovenfra













Indlæg i serien om lampeskærmen:
Den grimmeste lampeskærm
Den fineste lampeskærm
Lampeskærm på toppen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar