29. jun. 2016

Læbestiftseksperiment nr. 3

Det ser ud som om, etuiet passer helt perfekt til to læbestifter.


Det gør det også - næsten.

Etuiet kan ikke lukkes, når der er en firkantet læbestift i. Den er åbenbart lidt bredere end den runde.

Min firkantede læbestift er i hvert tilfælde lidt bredere, og så er det jo ikke engang sikkert, at jeg har verdens største læbestift.

Derfor blev jeg nødt til at bruge lidt større lapper til et nyt etui, så der kunne blive plads til en firkantet læbestift i etuiet, for hvis etuiet ikke kan lukkes, kan det jo være lige meget med et fint etui.

Lapperne til det første etui måler 1,75 x 15 cm. Her til det nye forsøg måler de 1,875 x 16.

Når jeg skriver målene på lapperne, ser det ud som om, jeg er meget, meget nøjagtig, når jeg skærer lapper, når jeg arbejder med mål, der hedder 1,75 og ikke mindst 1,875 cm.

SÅ nøjagtig er jeg ikke, men du skal selvfølgelig have de nøjagtige udregninger.

Når jeg skærer, måler jeg ud til flere lapper uden at flytte linealen, så gennemsnitligt bliver lapperne 1,875 cm.

Selvfølgelig er der ikke en hel halv centimeters forskel på lappernes bredde, men man behøver bestemt ikke at klippe eller skære med 100-dels nøjagtighed - heller ikke med de kvarte lapper (eller strips), som ellers kræver lidt mere nøjagtighed end almindelige lapper.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar