6. okt. 2015

Livsbølge

Marudai'en har været på arbejde igen.

Jeg fandt noget brodérgarn i en skuffe og jeg fandt nogle fine, blå farver, der passede godt sammen.

Da jeg satte dem sammen, tænkte jeg på, at de ville passe flot til jeans, for jeg synes, det er svært at finde tilbehør, der matcher jeans. Jeg synes, det er mærkeligt, når der er så mange mennesker, der går i jeans. Der er vel ikke mange danskere, der ikke ejer et par...?

Hvorfor kan tilbehøret så ikke matche? Hvorfor findes der så lidt, der matcher?

Heldigvis kan man gøre noget ved det, når man selv kan lave ting.


Da jeg stadig ikke havde flettet så meget med kumihimo-metoden endnu, tog jeg den lille, flettede snor med på arbejde, så min kollega kunne se den, og pludselig tog det hele en helt ny drejning.

Min kollegas søster sælger helseplastre og -pulvere, og min kollega har samlet en del af den folie, som pulveret er pakket i, til mig. Der er nemlig nogle meget fine farver og mønstre på folien.


Som det så ofte sker, tog den ene idé den anden, og da min kollegas søsters fødselsdag nærmede sig, havde vi pludselig planlagt dén fødselsdagsgave, for mønstret på pulveremballagen havde de samme blå farver som snoren.

Dermed var det bestemt, at jeg skulle flette en lille taske, der passede til snoren.


Endnu en inspirationskilde havde set dagens lys.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar