5. aug. 2015

En lille, bitte ting

Det er utroligt så meget, at sådan en ledning kan fylde i en dametaske.

Det handler om ledningen til mine ørepropper til telefonen. Ledningen kommer hurtigt til at fylde hele tasken og vikle sig ind i alting, når man bare snor den sammen og lægger den ned i tasken efter brug.


Derfor havde jeg brug for et lille, bitte etui.


Først skulle jeg bare lige teste, om sådan et lille etui overhovedet duede i flet, så jeg flettede i rester, jeg havde til overs fra gamle projekter. Det var ikke så vigtigt med fine farver.

Derfor blev lapperne ikke ret store. Jeg brugte simpelthen de mindste lapper, jeg havde liggende.

Lapperne var heldigvis lavet som strips (eller kvarte) så det færdige flet ikke blev så kraftigt.

Begge dele var godt til et lille, bitte etui.


Fra begyndelsen tænkte jeg også, at det måtte være smart med god adgang til ørepropperne i etuiet - altså med lynlås på tre sider i stedet for kun i toppen.

Derfor er etuiet også flettet af et fladt stykke, der er foldet sammen på midten.

I daglig brug skulle det vise sig, at være en rigtig god idé.


Mens jeg flettede, kom jeg i tanke om, at det måske også kunne være smart med lidt rundede hjørner.

Normalt har jeg flettet den type tasker og punge helt firkantede. Det er ofte mest praktisk til de ting, man skal have i tasken / pungen. Pengesedler er jo som bekendt firkantede.

I dette tilfælde skulle der noget rundt i etuiet.

Så hvorfor ikke eksperimentere med nogle runde hjørner.

Ud over at passe til faconen på indholdet, ville lynlåsen sikkert også blive lettere at lyne op, når man ikke skulle rundt om de helt skarpe hjørner.

Den beslutning blev jeg også ret glad for.

Så nu fylder ørepropperne næsten ingen ting i tasken.



Etui til salg


Ingen kommentarer:

Send en kommentar