20. jan. 2015

Perlevedhæng

Selvom man er lille og er flettet af papir, der hele to gange har været ved at blive smidt ud, har man da lov at pynte sig med perler.

Når perlerne, man pynter sig med, oven i købet er købt privat på nettet af én, der var ved at smide dem ud, fordi hun ikke gad lave smykker mere, kan det vel ikke passe bedre.


Damen, jeg købte dem af, fortalte mig, at det var halvædelsten. Der er mange forskellige perler, og jeg fik ikke af vide, hvilke der var, så måske er de røde her agat, bjergjade eller krystal. Perlerne er i hvert tilfælde alle lidt forskellige, så sandsynligheden taler ikke for glas, selvom de var billige nok til det.

Nu er de i hvert tilfælde kommet til ære og værdighed igen sammen med en enkelt, der ligner grøn marmor, og de skal sammen illudere valmuemarken.

Perlerne er alle sat på perlesøm, der er bukket sammen og snoet med en løkke øverst, og så er de monteret på en ring sammen med en lille smykke-karabinlås.


Jeg har monteret karabinlåsen, for så kan jeg tage vedhænget af tasken, som jeg har lyst, og så kan det lille vedhæng også bruges i en halskæde, hvis jeg har brug for det.

Herligt med ting, der kan bruges på mere end én måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar