20. dec. 2014

Tips til lysestager

I vil jeg lige give dig et tip om bloklysestagerne - eller nærmere om flettede bloklysestager generelt.

Jeg har hørt, at andre flettere lægger låget fra et syltetøjsglas i lysestagen for at lyset skal have noget at stå på.

Hjemme hos spiser vi ikke ret meget syltetøj, og derfor får vi heller ikke så mange låg. De enkelte, der er, giver ikke så stor variation, så jeg har låg til enhver størrelse lysestage.

Derudover synes jeg, at lågene skal blive sammen med glassene, så de kan genbruges til noget lækkert, spiseligt.

Så måtte jeg finde på noget andet for at sikre mig, at lysene ikke skulle dratte ned igennem lysestagen.

Løsningen blev til noget, som man kan få til at passe til alle størrelser lysestage.

Jeg gjorde simpelthen det, at jeg - mens jeg syede den øverste ring fast - syede et ståltrådsnet på kryds og tværs inde i lysestagen.


Nu står lyset rigtigt godt plant og fast, og det dratter ingen steder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar