11. nov. 2014

Den sidste terning

Sidste indlæg handlede om den allersidste lap, der skulle bruges, fordi jeg SKULLE bruge alle lapperne i min udfordring.

Der var faktisk også nogle næstsidste lapper, jeg skulle bruge.

De næstsidste lapper bestod af 6 stk. og det vil sige, at der var 7 lapper tilbage.

Hvad bruger man 7 lapper til?

Man tænker: "det er nok ok, at der er en enkelt lap tilbage" (indtil man alligevel ikke synes, at det er ok, og finder på noget med den allersidste) ;o)

....og så fletter man en terning af de 6 af lapperne, for sådan en lille terning, der består af ét led på hver side, er et rigtigt fint vedhæng til lynlåsen.


Terningen kan flettes på to måder.

Enten kan man flette 6 enere og sy dem sammen på alle sider.

Eller også kan man flette en lille bitte ring, der består af de 6 led.
Med lidt fingerfærdighed kan man allerede her se, at man kan folde den lillebitte ring sammen til en terning; men ellers begynder man bare at sy sammen, og så dukker terningen hurtigt op.

Mens jeg syede terningen sammen, syede jeg et par små perler og en nøglering i det ene hjørne.

For at mindske sliddet på sytråden, som nøgleringen er syet fast med, satte jeg en nøglering mere på.

Til sidst satte jeg så den sidste nøglering fast i lynlåsen, så terningen er blevet et fint vedhæng til tasken.

Hvem ved, om den bliver pillet af igen og der kommer nøgler på i stedet.

Terningen har nemlig en rigtig god størrelse til nøgleringspynt og selvom den er spraglet - eller netop derfor - matcher den jo tasken.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar