24. okt. 2014

Slipsehank

Hov, jeg skylder vist et par enkelte oplysninger om Wiinblad-tasken.

....eller..... jeg vil i hvert tilfælde gerne fortælle lidt mere om tasken.

Jeg faldt jo igen for fristelsen til at flette og montere, så farverne kom fint til at passe sammen.

For det første lavede jeg motivet i en blå Wiinblad-farve, og valgte en anden blå farve som baggrund.

Lynlåsen fandt jeg i en blå farve, der så matchede motivets farve, og sidst men ikke mindst, måtte endnu et 80'er læderslips lade livet til hank.

Jeg klippede et stykke af den tynde ende af slipset skråt af, for jeg ville gerne lave samme spids på hankens ender, som slipset havde i forvejen. Heldigvis kunne det lige komme til at passe med hankens længde, det første sted, hvor læderet var syet sammen.

Derefter klippede jeg en lille trekant af, så enden blev spids i stedet for skrå.

Jeg fandt nitter i en passende, oxyderet farve og i en længde, der også passede til materialets (tasken og slipset) tykkelse.

Det der med læderslipset har jeg prøvet en gang før til denne lille røde taske, og heldigvis har jeg et par slips mere, for læderet på slipsene er det fineste, bløde læder, som er rigtigt rart at have i hånden, når man går med tasken.

Hurra for 80'erne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar