24. aug. 2014

Duathlon

Ordet triathlon er betydeligt mere kendt end duathlon.

Et triathlon består af tre sportsgrene, nemlig svømning, cykling og løb. Den sprogkyndige kan hurtigt regne ud, at et duathlon består af to sportsgrene, og normalt er det løb, cykling og så igen lidt løb.

Her i weekenden har jeg gennemført mit eget lille duathlon.

Jeg har godt nok ikke løbet ret meget (under en km) men til gengæld har jeg gået 22,93 km det sidste døgns tid.

Det er faktisk mere end en halv marathon, og flere af mine veninder har også gået rigtigt, rigtigt mange km, lige som de gjorde sidste år.

Anledningen til vores lange travetur er Stafet for Livet til støtte for Kræftens Bekæmpelse, som er løbet af stablen på Frederiksberg det sidste døgns tid.

Vi har faktisk gået 572 km til sammen, og jeg må indrømme, at jeg er ret imponeret af os.

Der ud over har vi danset til masser af dejlig, levende musik (især Lozt Inzide vakte begejstring), fået zumba(agtig) undervisning for fuldt knald af Ronnie Handskemager og selvfølgelige også givet show og danset linedance med JES Linedance, som var vores eget hold.

Det er nu ikke dansen, som gjorde, at jeg fandt på at præsentere weekendens udskejelser som et duathlon.

Næ, jeg har faktisk også cyklet frem og tilbage et par gange, så cyklingen er også gået hen og blevet til 14 km.

I og med jeg stod op kl. fem i morges for at bage boller til de sejeste, der overnattede og holdt stafetten i gang hele døgnet, er jeg noget smadret nu.

Så nu skal der soves middagslur, så jeg kan være frisk til at cykle på arbejde efter ferien i morgen tidlig.
Stafet for Livet, Frederiksberg 2014 er lige skudt i gang.
24 timer senere har deltagerne gået og løbet hele 9802 km tilsammen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar