10. okt. 2013

Ternet kaffe

Jeg havde fået nogle af de meget smukke Irma-kaffe-poser af en veninde - både farve og mønster er rigtigt flot på disse poser; men jeg kunne godt se, at en hel pung eller taske flettet i det ternede papir, vil blive meget flimrende for øjnene at se på.


Nogle gange kan det være rigtigt svært at gætte sig til, hvordan papiret vil gøre sig, når det er skåret i småstykker og flettet sammen igen; men jeg synes, at det kan betale sig at gøre forsøget, for det er rigtigt synd, hvis det papir, man fletter af, faktisk er flottere som papir, end det man har flettet. Det skulle da helst gå den anden vej.
Da jeg så var færdig med den første lille pung, skulle der selvfølgelig eksperimenteres lidt mere. Hvor stor bliver pungen, hvis jeg fletter ringene de fire led længere, som bunden kræver? ....og hvor anderledes bliver udtrykket, hvis mønstret bliver asymmetrisk?

Gode spørgsmål, så andre sikkert også kunne finde på at stille, og så kunne mine kursister jo lige så godt lære af mine erfaringer frem for at skulle bruge tid på at eksperimentere selv.
Ternet er for øvrigt et sjovt ord på engelsk.

Jeg er faldet over dette citat af Bruce Willis, hvor orderet bruges i en overført betydning - meget sigende: "My checkered past will always keep me out of politics." Direkte oversat: "Jeg kommer aldrig ind i politik pga. min ternede fortid"

Måske skulle vi begynde at bruge ternet på samme måde på dansk :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar