21. jul. 2013

Genbrugsjagt

Formiddagen har stået på en skøn og positiv cykeltur med genbrugsjagt

Det startede godt nok med lidt irritation over, at en af mine naboer havde låst sin cykel fast på ydersiden af cykelhalvtaget, så flere af de andre cyklister ikke havde en chance for at få deres cykler ud. Hvor ubetænksom kan man være???? ....og hun gør det oven i købet jævnligt. Hvordan får man sådan en til at tænke sig en lille smule om på en pæn måde?

Nå, men tilbage til alt det glade: I går havde jeg lavet en aftale med en af gutterne i Kiosk Bien på Fisketorvet, om at jeg kunne komme forbi her til formiddag og hente plastbøtter. Så har jeg nemlig en praktisk måde at sortere alt mit flettepapir og andre dimser i. Dejligt med orden! [Var der nogen, der sagde "strukturfacist"? ;o) ]

Jeg cyklede glad af sted i søndagssolskinnet, kom ind i kiosken og var knapt nok færdig med at spørge, før jeg blev vinket med ud bag ved, hvor jeg bare kunne gå på jagt i buret med tomme plast- og papkasser. Den søde mand, der hjalp mig, fortalte oven i købet om de forskellige faconer på bøtterne, så jeg kunne få de rigtige låg med...."og kom endelig igen, hvis du skal bruge flere" :o)


Så til alle jer, der mangler noget at opbevare ting og sager i: smut en tur i jeres lokale løs-vægt-slikbutik. De har garanteret også masser af bøtter, de bare skal smide ud, og de hjælper sikkert lige så gerne, som de gjorde i "min" kiosk.

Jeg har lumske planer om at prøve at finde på noget flet af slikpapir, som de kan bruge til noget praktisk, som tak for hjælpen.

Cykelturen hjem bød endda på flere dejlige små-oplevelser:
En mand der råber efter mig, da jeg taber et låg, og en anden, der samler op og rækker.
En flok beboere der bruger borde og bænke på hjørnet til hyggelig fællesmorgenmad i solskinnet. 
Drukmåsen der bryder ud af fællesskabet, siger "hav en dejlig dag" og kaster peace-håndtegn efter forbipasserende.
Den ældre nabodame der smiler et stort godmorgen.


Sikke en dejlig start på fridagen. Sikke meget lykke på en halv times tid :o)

Dette indlæg er ikke sponseret. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar