18. jun. 2015

Opsætning på marudai

Når du har din marudai, de små bøtter og modvægten, som jeg skrev om i den forrige post, mangler du kun nogle garnrester for at komme i gang med at flette dine egne, unikke bånd og snore.

Det letteste er at starte med at sætte fx en ring
eller karabinhage
i snorene. Det ser kommer også til at se pænt ud, at ringen / karabinen er integreret i din færdige snor på den måde.

Du kan dog også samle snorene i en knude til at begynde med.
Når man så går i gang, fletter man garnresterne sammen i bestemte rækkefølger for at få de forskellige mønstre og faconer.
 
Jeg kommer ikke til at give dig opskrifter eller vise opsætning på marudai'en lige med det samme, for jeg er ikke så erfaren endnu, at jeg har kunnet udarbejde mine egne mønstre.

Forhåbentlig har jeg vækket din nysgerrighed så meget, at du får lyst til at låne bøger på biblioteket eller bruge google for at få en grundigere instruktion og opskrifter på mønstre.

Måske - hvis der er interesse for det - skulle jeg planlægge noget kursus eller workshop.

Det er nemlig sjovt!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar