19. jun. 2018

Rondeller af bomuld

Er det genbrug eller ej? Det kan måske diskuteres.

Én ting er dog helt sikkert: at min nye dille med at bruge mine små rester af bomuldsgarn til at hækle rondeller af, forhindrer, at disse rester bliver smidt ud.

En anden ting, der taler for genbrugstanken, er, at bomuldsrondellerne, som jeg bruger, vasker, bruger og vasker igen og igen, helt klart er genbrug fremfor vatrondellerne, der smides ud, når de er brugt.

Kloge mennesker fortæller, at bomuld kræver utroligt mange ressourcer at fremstille, så jeg kan næsten ikke holde ud, at garnet ikke skal bruges og at vatrondellerne bare smides ud.

Igen har jeg derfor slået to fluer med et smæk, når jeg har hæklet bomuldsrondeller. Det gør det jo ikke dårligere.

Jeg har mange rester i mange forskellige farver, og derfor hækler jeg gerne til andre end mig selv, så skriv gerne til mig på recyklisten@gmail.com og bestil, hvis du også synes, at det er en god idé.

Rondellerne koster:
15 kr. stykket.
5 stk. for 60 kr.
10 stk for 100 kr.
+ evt. porto.

Kan afhentes på Frederiksberg - fx på loppemarkedet bag Frederiksberg Rådhus lørdag den 7. eller 28. juli, hvis du bestiller på forhånd.

Og så pakker jeg gerne fint ind i cellofan, så de kan bruges til gave.


For en farvenørd som mig, er der en yderligere gevinst. Jeg kan nu farvekoordinere på badeværelset - det er ikke så ringe.
Prøv at gætte, hvilken farve mit badeværelse er (for øjeblikket).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar