5. jun. 2018

Kurv og klude til loppemarked

Det er ved at være et stykke tid siden, jeg for alvor har flettet, men da jeg har en stand sammen med nogle venner ved loppemarkedet bag Frederiksberg Rådhus på lørdag (9. juni 2018) var jeg så småt gået i gang med at strikke klude af nogle bomuldsrester.

De hjemmestrikkede karklude er klart de bedste OG de kønneste.

Det er der heldigvis mange andre end mig, der synes, og så er det en hyggelig måde at få brugt garnresterne på og holde hænderne i gang foran fjernsynet eller til et seminar. Bomuldsgarn er desuden det eneste garn, jeg kan holde ud at strikke af, når det er så skønt varmt, som maj måned har været i år.

Hvad har det egentlig at gøre med at jeg ikke har flettet længe?

Jo, til loppemarkedet strikker jeg selvfølgelig i nogle farver, som jeg normalt ikke bruger i mit eget køkken eller bad. En aften sad jeg og læste lidt i en avis og så en del annoncer, der farvematchede med den karklud, jeg sad med.

Det gav mig en idé til at gøre lidt ekstra ud af kludene til loppemarkedet: Det ville da være specielt og fint at  udstille kludene i en kurv, der havde samme farve.

....og så måtte jeg i gang med at klippe lapper.

Som du kan se, var der ikke farvede annoncer nok til en ensfarvet kurv, så jeg gjorde en dyd af nødvendigheden og sørgede for, at man kan se, at kurven er lavet af avispapir.

Det passer jo også med genbrugs-loppe-ånden.

De allermindste garnrester hækler jeg så matchende rondeller af.

De har endnu mere brug for at blive holdt i orden af en kurv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar